Tinnitusdrabbade i hela landet erbjuds medlemskap
i TINNITUSFÖRENINGEN GÖTEBORG

Medlemstidning TINNITUS Journalen
Öppet Hus-verksamhet & Café
Informationsmöten med föredrag och frågestunder
Mångkulturell grupp
Besöksdagar
Tinnituskamraterna
Tinnitusföreningen Göteborg samarbetar aktivt med Hörselvården Sahlgrenska Sjukhuset

Besöksdagar

Vi har i föreningslokalen en gång per månad vad vi kallar för besöksdag. Det betyder att medlemmar och andra kan komma och i lugn och ro sitta och diskutera sina tinnitusproblem med medlemmar som har samma problem. Det är för många den bästa hjälpen att prata med personer som haft tinnitus och varit ljudkänslig under många år. Det är svårt att bli förstådd av människor ute i samhället säger många och det är också vår erfarenhet.

Vi kanske också kan ge en del råd om vart man kan vända sig. Vi på föreningen har ingen medicinsk kompetens men kan kanske hänvisa till personer som har sådan.

Kom till oss och drick en kopp kaffe eller te och vi brukar också bjuda på lite kaffebröd till.

Kom också och berätta om vad Du vill ha ut av föreningen. Vi vidarebefodrar gärna Dina synpunkter till föreningens styrelse. Du kanske vill införa någon artikel i vår tidning, träffa vår trevliga kanslist Maria eller bara prata en stund.

Du är välkommen. Kolla när vi har våra träffar i föreningens kalender på hemsidan, i
Tinnitusjournalen eller ring  Maria på telefon 031-12 20 07

Här hittar du en Tinnitushandbok på lätt svenska!
(Det är en PDF-fil)

Mer information på följande språk:

Arabiska | Finska | Franska | Persiska | Spanska | Svenska | Tyska (Word-dokument)